Зомбиленд (ripcska) wrote,
Зомбиленд
ripcska

У Києві планують обладнати 17 вертолітних майданчиків

Минулого тижня ЗМІ жваво обговорювали таємниче будівництво на Парковій дорозі у столиці й дійшли однозначного висновку: зводять вертолітний майданчик для Януковича.

Відтак тема обросла деталями і з’ясувалося, що майданчик буде не один і не лише для Президента.  

Між тим, як дізнався «Главред», у Київраді взагалі не знають ні про які майданчики. Принаймні дозволу на виділення земельних ділянок під їх будівництво міські депутати не давали

Таємниця Паркової дороги

Депутати Верховної Ради теж не в курсі, що саме будують неподалік парламенту. Краще поінформовані активістки жіночого руху Femen: вони вже провели свою традиційну топлес-акцію на вулиці Грушевського. Оголені Femenістки просились на «борт номер один» (панянки тримали плакати «Федоровичу, візьми народ на борт!»), прозоро натякаючи, задля кого риють котловани в парку.

Будівництво на Парковій дорозі. Можливо, саме тут буде вертолітний майданчик.

 

Утім, дівчата, здається, дещо погарячкували. Офіційне пояснення з перших київських вуст полягає в тому, що на Парковій дорозі будують майданчик, який має запобігти зсувам ґрунту. Про це говорить перший заступник столичного мера Олександр Попов. За даними газети «Сегодня», слова Попова підтверджує й керівник компанії-забудовника «Основа-Солсіф» Юрій Карпенко. Він зазначає, що на Парковій зводять протизсувні споруди. «Замовник майданчика – місто, а не Адміністрація Президента. Оскільки там – чотири ряди паль, він може витримати і вертолітний майданчик, і величезний будинок, і чималу парковку під авто», – говорить він.

Водночас керівник київського управління МНС Віталій Пшеничний не виключає, що майданчик на Парковій використовуватиметься саме для приземлення гвинтокрилів. Утім, остаточне рішення ще не прий¬нято: з цього приводу МНС та Міністерство транспорту тільки подаватиме пропозиції до Кабміну. Мотивація Пшеничного полягає в тому, що на час проведення Євро-2012 місту аж ніяк не завадить вертолітний майданчик у центрі – аби на ньому могли паркуватися гвинтокрили МНС і санітарної авіації, спецслужб, а також повітряні машини керівників міста й країни.  

Що ж стосується Віктора Януковича, то якраз для потреб Президента майданчик на Парковій навряд чи використовуватиметься, бо це небезпечно. До того ж нераціонально: приземлитись на Парковій і звідти їхати на Банкову немає сенсу. Краще вже обладнати авіапарковку для Президента просто на території його Адміністрації, тобто на вулиці Банковій (як про це колись, до речі, мріяв мер Києва Леонід Черновецький). Сам Янукович саме думає над можливістю діставатися від своєї резиденції в Межигір’ї за допомогою гвинтокрила. А наштовхнув його на цю думку колишній заступник мера Києва Євген Червоненко.

«Буквально два тижні тому я озвучив цю ідею, і мені приємно, що Президент прислухався. Використовувати вертоліт для пересування Президента – це найбільш оптимальне рішення як із точки зору безпеки, так і з точки зору мобільності. Щоправда, задоволення це – не з дешевих. Один політ обходиться близько тисячі доларів. Але воно того варте», – зауважив Червоненко в інтерв’ю «Газеті по-київськи».

Місця треба знати

Той-таки Червноненко додає, що вертолітні майданчики у Києві вже є. «Це і аеродром у Гідропарку, і стаціонарний вертолітний майданчик біля Інституту Амосова. Як варіант місцем для посадки можуть стати плавучі майданчики або дахи будинків – скажімо, тієї ж Адміністрації Президента. Але для цього потрібні площа, не менша 30х30 метрів, і досвідчений екіпаж», – сказав він.

Пошуками відповідних територій уже нібито займається міська влада. Деякі ЗМІ наводять частковий перелік адрес, за якими можуть з’явитися вертолітні майданчики. Це вулиця Дегтярівська, 23 (інфекційна клінічна дитяча лікарня), вулиця Багговутівська, 1 (Київська обласна клінічна лікарня), вулиця Підвисоцького, 4-А (Київська клінічна лікарня №2), вулиця Шолуденка, 26–28/4 (стадіон «Старт»), Спортивна площа, 1 (НСК «Олімпійський»), проспект Комарова, 3 (Київська клінічна лікарня №6), вулиця Солом’янська, 17 (Київська клінічна лікарня №4), проспект Бажана, 12-А (клініка «Борис»), Харківське шосе, 121 (клінічна лікарня №1).

Із 17 майбутніх майданчиків «поки що затверджено дев’ять», – каже Віталій Пшеничний. Але інтрига в тому, що депутатам Київради про це нічого не відомо. Власне, ані дев’ять, ані сімнадцять земельних ділянок під такі помітні об’єкти, як вертолітні майданчики, Київрада не виділяла. Про це у коментарях «Главреду» заявила депутатка від фракції Блоку Кличка Наталія Новак.

Як видно з наведеного переліку адрес, дев’ять пунктів на мапі Києва, де згодом планують обладнати вертолітні майданчики, пов’язані з розташуванням столичних лікарень. На це особливо звертають увагу в МНС: мовляв, гвинтокрили біля шпиталів – річ звичайна і потрібна. Із цим сперечатися важко, однак дивно, що про таку корисну ініціативу не поінформована міська влада.

До того ж хотілось упевнитись у двох речах. У тому, що від побудови майданчиків не постраждають інші об’єкти (парки, сквери тощо). А по-друге – в тому, що виділені ділянки використовуватимуть саме за таким призначенням. (Земельне питання в Києві – питання болюче і непросте. До того ж городяни неодноразово ставали свідками того, як на недешевих ділянках гріють руки непорядні посадовці).  

Щоправда, навіть якщо наміри урядовців та керівників міста чисті й щирі, про доцільність обладнання в місті десятка авіапарковок усе одно можна посперечатися. «Главред» уже писав про те, в якому катастрофічному стані нині, приміром, міські каналізаційні мережі, які борги накопичено перед Київенерго та Київводоканалом. Список найбільш невідкладних потреб можна продовжувати. Як до їх числа потрапили гвинтокрили – загадка…  

Авіатор Черновецький

Усі розмови довкола вертолітних майданчиків мимоволі викликають у пам’яті мрію Леоніда Черновецького про авіатаксі для киян. Мер-утопіст саме у такий спосіб збирався вирішити проблему міських заторів – іншого, більш «земного» рішення він просто не знайшов. Перш за все право політати попід хмарами заслужили «любі бабусі» Черновецького – їх мер обіцяв особисто доставляти з пункту «А» до пункту «Б». Це було, щоправда, років зо два тому, коли Черновецький посилено піарився на пенсіонерах і публічно освідчувався їм у коханні.

Нині київський мер втратив значну частину свого любовного запалу і чималий арсенал впливу на події, які відбуваються у місті, проте своє майно та статки, схоже, зберіг недоторканими. Черновецький володіє (чи, принаймні, володів) літаком і гвинтокрилом – про це він сам розповідав пресі на початку 2009-го. «Я вже літав на своєму новому вертольоті. Добре було! Київ із неба – дуже красиве місто», – хвалився мер журналістам. Марки гвинтокрила Черновецький не назвав, але зазначив, що машина прибула з Італії, а придбано її було за ціною «дуже дорогою» (цитуємо дослівно).

Де не був би зараз київський мер і якими урбаністичними краєвидами не насолоджувався б із-під крила свого вертольота, він навряд чи згадує про те, що жодну його обіцянку так і не було реалізовано. Зокрема, й ідею облаштувати місто повітряними таксі. Втім, це, звісно, утопія. Хоча й доволі приваблива. У дусі знаменитого хіта російського рок-гурту «Агата Крісті»: «На ковре-вертолете, мимо радуги, мы летим, а вы ползете, чудаки вы, чудаки».

Хоча на батьківщині співаків ідею запровадити авіаперельоти для багатих клієнтів обговорюють давно. Йдеться, ясна річ, про Москву. Дарма що Україна – не Росія, у Києві також, очевидно, знайшлися представники істеблішменту, здатні викласти за одне користування повітряним таксі близько 700 гривень. Проте зараз усе-таки у переважній більшості випадків над столицею можуть літати мери та президенти. Хоч іронія долі полягає у тому, що саме вони це роблять безкоштовно...

Наталія Новак, депутат Київради (Блок Кличка)

На сесії Київради ми за це питання не голосували. І коли було сказано, що на Парковій дорозі будують вертолітний майданчик, у мене було перше питання: а як же з відведенням земельної ділянки? Президент мав би першим показувати, що у нього працюють за законом, тобто повинно бути землевідведення, яке пройшло б через Київраду. Можливо, йдеться лише про те, що на сьогодні тільки визначено місця під вертолітні майданчики. Загалом ідея непогана – напевно, мер повинен мати можливість облітати місто. Або ці майданчики знадобляться в умовах термінової операції для пацієнта лікарні. Або нехай би посадовці пересувались таким чином замість того, щоб утворювати «корки» і дратувати киян... Але ще раз повторюю: цього питання не розглядали, і земельні ділянки не відводили...

stolitsa.glavred.info/archive/2010/11/01/124143-4.html
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 0 comments